صدور بارنامه به ناوگان بالای ۵۰ سال ممنوع شد
صدور بارنامه به ناوگان بالای ۵۰ سال ممنوع شد ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
وسائل نقلیه با وزن خالص 96 تن تا اطلاع ثانوی از مشمولیت این قانون معاف هستند.
این قانون بصورت سراسری در تمام استان ها اجرا خواهد شد، این طرح برای بهبود شاخص های بخش حمل و نقل و برای افزایش بهره وری ناوگان باری کشور و تقویت نوسازی این ناوگان با توجه به تصویب قانون هوای پاک به اجرا گذاشته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای سال آینده صدور هرگونه بارنامه به ناوگان بالای ۵۰ سال در این استان ممنوع خواهد شد.

به گزارش عصرخودرو و به نقل از ایرنا ، سلمان زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این قانون بصورت سراسری در تمام استان ها اجرا خواهد شد، افزود: این طرح برای بهبود شاخص های بخش حمل و نقل و برای افزایش بهره وری ناوگان باری کشور و تقویت نوسازی این ناوگان با توجه به تصویب قانون هوای پاک به اجرا گذاشته می شود.

وی همچنین اظهار داشت: نوسازی ناوگان باری کشور و استان برای کاهش مصرف سوخت و حفظ سلامت محیط زیست بسیار ضروری است و مالکان مشمول قانون فوق می توانند با مراجعه به شرکت های تامین کننده خودروی طرف قرارداد نسبت به نوسازی وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سلمان زاده ادامه داد: در این زمینه با تسهیلات در نظر گرفته شده از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و با همکاری وزارت نفت، اقدام خواهد شد.

وی گفت: متقاضیان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی های شرکت های تامین کننده ناوگان مراجعه کنند.

سلمان زاده اضافه کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی 80 درصد قیمت خودرو و بازپرداخت آن با توجه به نوع خودرو انتخابی بین 5 تا 7 سال و نرخ سود تسهیلات 9 درصد است.

سلمان زاده، تعداد ناوگان باری بالای 50 سال آذربایجان شرقی را 234 دستگاه اعلام کرد.

وی همچنین افزود: در مرحله اول طرح ممنوعیت صدور بارنامه، وسائل نقلیه با وزن خالص 96 تن تا اطلاع ثانوی از مشمولیت این قانون معاف هستند.


ارسال نظر