وقتی مسئولین با بی برنامگی بر رکود هر چه بیشتر بازار خودرو، دامن می زنند!
وقتی مسئولین با بی برنامگی بر رکود هر چه بیشتر بازار خودرو، دامن می زنند! ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
رکود در بازار خودرو
بی برنامه گی و اختلاف در سطح مدیران ارشد کشور و مشخصا وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیوان عدالت اداری بیش از هر عامل دیگری در این روزها در تشدید آلودگی هوا و رکود بی سابقه در بازار خودروهای وارداتی نقش دارد.

با توجه به سهیم بودن دولت در پیش برد اهداف خود در زمینه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، در حال حاضر تنها عامل از رده خارج کردن این خودروها، واردکنندگان خودروهای خارجی می باشند.

پس از ماه ها بسته بودن سامانه ثبت سفارش و عملا توقف نسبی از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، اکنون با وجود باز شدن سایت ثبت سفارش، مصوبه مربوط به تعرفه های خودروهای وارداتی هیات وزیران، توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه اعلام نمود که تعرفه ها به قوت خود باقی است، اما نکته اصلی و حلقه مفقوده این است که آیا با این مصاحبه کوتاه می توان شوکی که به بازار وارد شده را رفع کرد؟

پاسخ واضح و مشخص است، خیر.

 کلیه مراکز اسقاط و بازیافت که جهت تامین گواهی اسقاط مورد نیاز واردکنندگان اقدام به خرید خودروهای فرسوده با سرمایه گذاری شخصی اقدام نموده اند امروز در بحرانی که مسئولین به وجود آورده اند روبرو هستند.

وقتی صدای صنفی که بیشترین تاثیر را در اوضاع نابسامان و آلوده این روزهای کلان شهرها دارند به وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت نمی رسد شاید باید دستور یا اقدامی از سوی رییس محترم دولت صورت پذیرد.


ارسال نظر