رئیس کل گمرک ایران: هیچ خودرویی بدون مجوز ثبت سفارش از گمرک ترخیص نخواهد شد .
رئیس کل گمرک ایران: هیچ خودرویی بدون مجوز ثبت سفارش از گمرک ترخیص نخواهد شد . ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
واردات خودرو
عسگری گفت: خودرویی بدون سفارش از گمرک ترخیص نمی‌شود و بحث‌هاییکه در خصوص واردات خودرو مطرح می‌شود، ربطی به گمرک ندارد.


به گزارش عصرخودرو و بنقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران، با تأکید بر اینکه خودرو بدون سفارش نمی‌تواند از گمرک ترخیص شود، اظهار کرد: هر خودرویی از گمرک ترخیص شده است اولا دارای ثبت سفارش است، ثانیا ما کنترل‌های مضاعف دیگر هم اعمال کرده‌ایم. یعنی افزون بر اینکه سامانه جامع گمرک اطلاعات ثبت سفارش را از سامانه ثبت سفارش می‌گیرد، VIN خودرو در پایان عملیات تشریفات گمرکی قبل از خروج کالا از درب خروج به سازمان توسعه تجارت ارسال و از آنجا به نمایندگی‌ها اعلام می‌شود و مجددا از طریق سیستمی به سازمان توسعه تجارت و از سوی این سازمان و در سامانه پنجره واحد به گمرک ارسال می‌شود. بنابراین هیچ خودرویی بدون ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده و نخواهد شد.

وی گفت: گمرک حلقه آخر تجارت خارجی است و 37 سازمان متولی صدور مجوزها است. گمرک زمانی که مجوزها را وصول کرد، آن زمان اجازه ترخیص خواهد داد.

عسگری در ادامه تصریح کرد: زمان ترخیص تلفن همراه بصورت تجاری از گمرک در صورت اخذ مجوزهای مربوطه یک و نیم روز و در طرح رجیستری مسافری به کمتر از چهار ساعت رسیده است.

وی افزود: تا امروز 10هزار تلفن همراه مسافری در این سامانه ثبت شده است و مسافران ورودی به کشور پس از ورود به ایران می‌توانند نسبت به ثبت مشخصات IMEI تلفن همراه در سامانه گمرک و رجیستری آن اقدام کنند.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: حجم تجارت خارجی کشورمان حدود 80 میلیارد دلار بوده که 37 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات غیر نفتی با رشد 1.7 درصدی بوده و 42 میلیارد و 800 میلیون دلار واردات انجام شده که رشد 21.9 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذاشته داشته است.

وی گفت: صادرات پتروشیمی با 12 میلیارد و 600 میلیون دلار نخستین کالای صاداراتی کشورمان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 13درصدی را نشان می دهد. صادرات میعانات گازی با 5 میلیارد و 679 میلیون دلار در رتبه دوم اقلام صادراتی است. سایر کالاها با 18 میلیارد و 800 میلیون دلار با رشد 13 درصدی همراه بوده است. همچنین صادرات گاز طبیعی 1میلیارد و 890 میلیون دلار است که عمدتا به ترکیه صادر شده است.

عسگری در پایان تأکید کرد: بر اساس قانون جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک مسئولیت چندانی در خصوص کشف کالاهای قاچاق ندارد و تنها در بحث ارزش گذاری این کالاها نظر می‌دهد.

ارسال نظر