پیشرفت روند نوسازی مینی بوس ها در گرو چیست؟
پیشرفت روند نوسازی مینی بوس ها در گرو چیست؟ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
نوسازی ناوگان سنگین

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور اعلام کرد : نرخ کرایه ناوگان مینی بوسرانی بین شهری حداقل 20 درصد افزایش می یابد

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : از ابتدای سال 96 تاکنون هیچ گونه افزایشی در نرخ ناوگان مینی بوسرانی صورت نگرفته است و همین امر موجب درخواست افزایش قیمت برای سال جاری گردید.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور اعلام کرد : نرخ کرایه ناوگان مینی بوسرانی بین شهری حداقل 20 درصد افزایش می یابد.

غلامرضا غضنفری  افزود : از ابتدای سال 96 تاکنون هیچ گونه افزایشی در نرخ ناوگان مینی بوسرانی صورت نگرفته است و همین امر موجب درخواست افزایش قیمت برای سال جاری گردید.

وی تصریح کرد : البته درخواست افزایش 20 درصدی نرخ کرایه ناوگان مینی بوسرانی برون شهری مدتی است که ارائه شده و با موافقت دولت به زودی این افزایش نرخ اجرایی می شود.

وی همچنین به مشکلات موجود در روند نوسازی مینی بوس ها در کشور پرداخت و تاکید کرد : تا زمانی که دولت کمک های بلاعوضی به این بخش نماید طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی به خوبی انجام نخواهد شد .

وی اظهار داشت : بی شک  هر گونه حمایت دولت در این زمینه با توجه به کاهش مصرف سوخت به نفع دولت و اقتصاد کشور و کاهش آلایندگی هوا است.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران و طرح جامع کاهش الودگی هوای کلان شهر ، تصریح کرد : طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده کلان شهرها از طریق جایگزینی با تاکسی نو است و این طرح شامل نوسازی ناوگان بین شهری نمی شود.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با بیان اینکه استارت طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده در نیمه دوم سال 95 زده شد، تصریح کرد : از ابتدای آغاز طرح تا کنون بخشی از ناوگان فرسوده مینی بوسرانی کشوری نوسازی شده اما این جریان روند کندی دارد به طوری که تا این لحظه تنها  500 دستگاه مینی بوس جدید تحویل متقاضیان شده است.

غضنفری بخشی از دلایل تاخیر و جریان کند نوسازی در ناوگان مینی بوسرانی را عدم تامین به موقع خودروی جایگزین ذکر کرد و افزود :  بخشی از  تاخیر صورت گرفته در تحویل این مینی بوس ها به جهت عدم آماده سازی و تامین به موقع مینی بوس  توسط شرکت طرف قرارداد است که پیش بینی می شود با تامین این خودروها به زودی ، تعدادی از مینی بوس جدید نیز تحویل متقاضیان شود.

وی تاکید کرد : اتحادیه مینی بوسرانی کشور تلاش می کند تا در سال جاری روند کند اجرای طرح نوسازی مینی بوس ها را با حمایت سازمان راهداری و و حمل و نقل جاده ای و همکاری بانک ها و شرکتهای خودروساز سرعت ببخشد.

وی افزود : انتظار می رود با تامین خودروهای جایگزین، تا پایان سال 96 ، حدود 500 دستگاه مینی بوس جدید دیگر نیز جایگزین و تحویل متقاضیان طرح نوسازی شود.

ارسال نظر