مدارک لازم هنگام رانندگی و نحوه کنترل آن
مدارک لازم هنگام رانندگی و نحوه کنترل آن ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی

رانندگان موظفند هنگام رانندگی گواهینامه، کارت خودرو و بیمه‌‌نامه معتبر شخص ثالث برای ارائه به ماموران راهنمایی و رانندگی به همراه داشته باشند

طبق ماده ۹ (اصلاحی 25/4/1396)- رانندگان موظفند هنگام رانندگی گواهینامه، کارت خودرو و بیمه‌‌نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهایی که(*) برای خودروهای شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال از تولید آنان می‌‌گذرد برگه معاینه فنی را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه مأموران راهنمایی و رانندگی آن را ارایه نمایند. مأموران در صورتی می توانند مدارک رانندگان را مطالبه ‌‌کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا تحت تعقیب قضایی یا انتظامی باشد. در صورتی که هیچ‌ یک از مدارک فوق به همراه راننده نباشد مأموران راهنمایی و رانندگی می‌‌توانند تا زمان ارایه مدارک، خودرو را متوقف نمایند و در صورتی که یکی از مدارک فوق یا شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر به همراه راننده باشد مأموران مذکور موظفند با اخذ مدرک مذکور و ارایه رسید بدون توقف وسیله نقلیه راننده را ملزم به ارایه سایر مدارک و استرداد مدرک اخذ شده نماید.

چنانچه اقامتگاه راننده در شهر دیگری باشد بنا به تقاضای وی راهنمایی و رانندگی مکلف است پس از وصول مدارک لازم نسبت به ارسال مدرک اخذ شده به راهنمایی و رانندگی محل مورد نظر وی توسط پست رسمی و ظرف مهلت 48 ساعت اقدام نماید.

ارسال نظر