ارائه راهکارها و تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی سراسر کشور
ارائه راهکارها و تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی سراسر کشور ۰۶ شهریور ۱۳۹۶
راهکارهایی جهت نوسازی تاکسی ها ، اینبار برای شهرهای کوچک

رحیمی درباره نحوه تشویق تاکسیرانان برای تعویض خودروهای فرسوده گفت: سازمان تاکسیرنی برای تشویق این افراد باید از خودروهای نوسازی‌شده در خطوط بهتر و پردرآمدتر استفاده کند تا به این ترتیب تاکسیرانان دیگر نیز برای ثبت‌نام در این طرح ترغیب شوند.

به نقل از روزنامه همشهری ، خلیل رحیمی اظهار داشت: در سال‌های گذشته نوسازی‌های زیادی در زمینه تاکسی انجام شده است، به‌عنوان مثال در سال‌های 85تا 87، حدود 31هزار تاکسی نوسازی شد. در سال‌های 88تا 90، 29هزار و365تاکسی، در سال 91، 3هزار و 200و در سال 93، 6هزار و 300تاکسی نو جایگزین خودروهای فرسوده شد.

وی افزود: با اینکه در سال‌های گذشته (مثلاً سال 85) نرخ تسهیلات پایین‌تر بود، اما به‌دلیل عدم اطلاع مردم از این طرح و عدم‌همراهی مردم با دولت، استقبال کمتری از این طرح شد، اما در سال‌های اخیر به‌دلیل افزایش آگاهی در زمینه لزوم تعویض خودروهای فرسوده و همراهی دولت استقبال از این طرح رو به افزایش است.

رحیمی گفت: از آنجا که متقاضیان تعویض تاکسی‌های فرسوده و تعداد خودروهای فرسوده روز به روز افزایش می یابند و به‌رغم تعداد بالای خودروهای نوسازی شده در سال‌های اخیر، ما روند کندی را در این زمینه طی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به همراهی دولت و شهرداری و مردم بر ضرورت اجرای این طرح، امید است روند نوسازی تاکسی‌ها تسریع یافته و خروج سالانه خودروهای فرسوده و ورود تاکسی‌های نو چند برابر شود. وی افزود: در کلانشهرها ازجمله تهران در سال‌جاری 22هزار تاکسی فرسوده داشتیم که از تعداد 19هزار نفر، تعداد 315نفر در طرح نوسازی شرکت کردند و 65درصد از این تعداد تاکنون خودروهای خود را تحویل گرفتند.

 وی درباره نحوه تشویق تاکسیرانان برای تعویض خودروهای فرسوده گفت: سازمان تاکسیرنی برای تشویق این افراد باید از خودروهای نوسازی‌شده در خطوط بهتر و پردرآمدتر استفاده کند تا به این ترتیب تاکسیرانان دیگر نیز برای ثبت‌نام در این طرح ترغیب شوند. وی درباره تسهیلات درنظر گرفته شده به این منظور گفت: بازپرداخت این تسهیلات 4ساله و با نرخ بهره 16درصد و پرداخت ماهانه 600هزار تومان است.

رحیمی با بیان اینکه با توجه به سطح درآمد تاکسیرانان در کلانشهرها پرداخت این مبلغ چندان سخت نیست، افزود: ما باید در شهرهای کوچک راهکاری منطقی درنظر بگیریم. زیرا در این شهرها درآمد تاکسیرانان در حد پرداخت این مبلغ قسط و نرخ بیمه نیست، بنابراین دو راه‌حل وجود دارد: یکی خدمات بیشتر دولت برای این تاکسیرانان که با توجه به شرایط کنونی دولت چنین امری مقدور نیست و دیگری کم کردن سرمایه‌گذاری اولیه تاکسیرانان، یعنی باید قیمت خودروها را در این شهرها پایین بیاوریم تا مبلغ بازپرداخت آنان نیز کمتر شود.

وی درباره راه‌حل دوم این موضوع گفت: باید خودروهایی براساس حداقل مشخصاتی که شورای ترافیک کشور ابلاغ کرده تولید شود و در اختیار تاکسیرانان شهرهای کوچک قرار گیرد که در این باره نیز خودروسازهایی اظهار همکاری کرده‌اند.

ارسال نظر