پس از درخواست لغو مصوبه توسط وزیر جدید صنعت و معدن،عضو کمیسیون صنعت ومعدن مجلس گفت: دولت باید از دخالت در حوزه مدیریت خودروسازان اجتناب کند
پس از درخواست لغو مصوبه توسط وزیر جدید صنعت و معدن،عضو کمیسیون صنعت ومعدن مجلس گفت: دولت باید از دخالت در حوزه مدیریت خودروسازان اجتناب کند ۰۵ شهریور ۱۳۹۶
مدیریت خودرو سازان

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن معتقد است : هر چند اقدامات خوبی را در یکی دو سال اخیر در صنعت خودرو صورت گرفته اما لازم است وزارت صنعت و معدن در دور جدید فعالیت  خود ، صرفا در بعد سیاست گذاری ها در حوزه خودروسازی حضور داشته باشد و کمتر در مدیریت ها در این حوزه دخالت نمایند.

رامین نورقلی پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : مجلس و نمایندگان کمیسیون صنایع امید دارند تا وزیر جدید صنعت و معدن همزمان با سیاست گذاری در حوزه صنعت خودرو  ،اجازه دخالت زیر مجموعه های این وزارتخانه را بر بازار این صنعت ندهد.

وی با تاکید بر لزوم سیاست گذاری همراه با نظارت دولت بر مجموعه خودروسازان داخلی خاطر نشان کرد : ما نمی خواهیم دخالت مستقیم بر بازار خودرو وجود داشته باشد هر چند ممکن است این دخالت در حمایت از خودروسازان باشد.

وی تصریح کرد : به هر میزان بطور مستقیم از خودروساز حمایت شود قطعا به ضرر صنعت خودرو ایران خواهد بود اما اگر شرایط و سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که خودروسازان بسته به شرایط عرضه و تقاضا در بازار کشور ، مستقل تر عمل نمایند مسلما در کنار کاهش قیمت تولیدات نهایی ، شاهد افزایش کیفیت و توجه بیشتر به حوزه R&D و تحقیق و توسعه در این صنعت خواهیم بود.

وی گفت : یقینا حرکت در این مسیر عرصه رقابت پذیری را در بازار خودرو ایران بیشتر خواهد نمود البته در این راستا خودروسازان باید به دنبال بازارهایی خارج از بازارهای داخلی باشند.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد : بنظر می رسد در صورتی که دولت دوازدهم در 4 سال آینده در عرصه صنعت خودرو بتواند خودروسازان را بر مبنای بازار عرضه و تقاضا تربیت نماید می توان به اهداف بسیار بزرگی رسیده و همزمان از دخالت و حمایت های بی جا از خودروسازان دوری نمود.

نورقلی پور همچنین در رابطه با بخش دیگری از اقدامات وزارت صنعت و معدن در دولت جدید اظهار داشت :  یکی دیگر از کارهای ضروری که در دولت دوازدهم باید صورت گیرد جلوگیری از پراکندگی خودروسازان است بطوریکه در سیاست گذاریها باید بگونه ای عمل شود که به جای داشتن چندین خودروساز با کارایی و توان پایین ، شاهد حضور و فعالیت چشمگیر چند خودروسازان بزرگ و توانمند در کشور باشیم.

وی گفت : در صورتی که سیاست گذاریهای وزارت صنعت و معدن در حوزه خودروسازی در این مسیر به پیش رود قطعا می توان به خواسته های منطقی و درستی که از وزیر صنعت انتظار می رود ، دست پیدا کرد.

ارسال نظر