80 هزار دستگاه خودرو از اردیبهشت ماه جایگزین خودروهای فرسوده می شوند
80 هزار دستگاه خودرو از اردیبهشت ماه جایگزین خودروهای فرسوده می شوند ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
جایگزینی 80 هزار دستگاه خودرو از ماه آینده
رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور از جایگزینی 80 هزار دستگاه خودرو با خودروهای فرسوده از اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر رفع موانع تولید در سال جدید بسیار به جا بوده و امیدوارم این امر محقق شود.

رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور از جایگزینی 80 هزار دستگاه خودرو با خودروهای فرسوده از اردیبهشت ماه خبر داد.

محمد حسین گودرزی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر رفع موانع تولید در سال جدید بسیار به جا بوده و امیدوارم این امر محقق شود. در همین راستا با آغاز سال جدید جلسه ای را با ستاد حمل و نقل و سوخت تحت عنوان کارگروه اسقاط که زیرنظر صنایع بازیافت کشور است برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه مباحث بسیار خوبی مطرح شد از جمله اینکه در حال پیش بینی مبالغی برای بودجه مصوب سال 1400 هستیم که باید در متمم بودجه گنجانده شود. این موضوع راه گریزی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و خدمت رسانی در درجه اول به هموطنان و سپس رونق مراکز اسقاط و اشتغال کارگران بیکار شده مراکز خواهد بود.

رییس کارگروه اسقاط اتحادیه صنایع بازیافت کشور با بیان اینکه طرح و برنامه های زیادی داریم و تنها انتظار ما همکاری مسئولین است، گفت: در نشستی که با ستاد حمل و نقل و سوخت داشتیم دو طرح ارائه کردیم که مورد استقبال ریاست ستاد قرار گرفت و قول مساعدت و همکاری داده شد. یکی از این طرح ها همان موضوع بودجه 1400 بود که در فوق به آن اشاره شد و دیگر اینکه شرکت ایران خودرو را مجاب به جایگزینی 80 هزار دستگاه خودرو با خودروهای فرسوده کردیم که این طرح از اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا پایان سال این رقم افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب با تحویل خودروهای فرسوده خودروهای جایگزین در اختیار مالکین خودروهای فرسوده قرار خواهد گرفت تا از مصرف بی رویه سوخت و کشتار جاده ای جلوگیری شود و مبلمان شهری نیز اصلاح شود.

گودرزی درباره آمار اسقاط وسایل نقلیه در سال 99 تشریح کرد: میزان اسقاط در سال 99 نسبت به سالهای گذشته بسیار کم بود. با توجه به اجرای دو طرح نوسازی کامیون تعدادی کامیون اسقاط شدندکه چشمگیر نبود و به هزار دستگاه نرسیده است.

عضو انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 1400 با فرمایشات مقام معظم رهبری و عزمی که در مدیران هست و قول مساعدتی که داده شده بتوانیم برنامه های خود را به خوبی پیش ببریم.



ارسال نظر