رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مطرح کرد: ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو با کاهش تقاضای کاذب
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مطرح کرد: ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو با کاهش تقاضای کاذب ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
ثبات قیمت ها در بازار خودرو با کاهش تقاضای کاذب.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر قیمت‌ها در بازار دارای ثبات بوده و تغییر قیمتی نداشته است؛ تاکید کرد که تقاضای کاذب در بازار فروکش کرده و تنها خریدارانی که نیاز واقعی به خودرو دارند، خرید خود را انجام می‌دهند و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال نه تنها افزایش قیمتی نخواهیم داشت، بلکه با افزایش عرضه نیز شاهد ریزش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

به نقل از ایسنا، سعید موتمنی در رابطه با وضعیت فعلی بازار خودرو و روند قیمت‌ها در آن، اظهار کرد: طی 10 روز گذشته، تغییر قیمتی در بازار ایجاد نشده و قیمت‌ها همان قیمت‌های 10 روز گذشته با یک الی دو درصد نوسان پیش‌ رفته است. باتوجه به نزدیک شدن به ایام شب عید، فضایی ایجاد نشده که فروشنده بخواهد خودرو را نگه داشته تا در شب عید با قیمت بالاتر عرضه کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خوردو تهران ضمن تاکید بر اینکه چنین فضایی امسال وجود ندارد و فروشنده در بازار برای عرضه خودرو در بازار وجود دارد؛ گفت: فضای پیش‌روی فضایی مثبت است و بعید است که طی یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال نیز افزایش قیمت در بازار  داشته باشیم. در حال حاضر تقاضای کاذب و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار به‌هیچ عنوان وجود ندارد و مصرف‌کننده واقعی که احتیاج به خودرو دارد، خرید خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: تقاضای کاذب وجود ندارد چراکه نوسان ارز نداریم. اما اگر بازار ارز دچار نوسان شده بود، تقاضای کاذب نیز در بازار خودرو ایجاد می‌شد و تعادل بازار را برهم می‌زد.

این مقام صنفی تاکید کرد: چنانچه عرضه خودرو به بازار به اندازه کافی باشد و تبعا هر چه عرضه بیشتر شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. در حال حاضر با توجه به اینکه تقاضاها واقعی است و تنها مشتری که نیاز به خودرو دارد، به بازار مراجعه می‌کند و خرید برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد، بررسی اینکه آیا عرضه به بازار به اندازه کافی صورت می‌گیرد یا خیر، چندان دقیق نخواهد بود.

موتمنی تصریح کرد: اما با محقق شدن وعده‌ وزیر صمت و خودروسازان برای افزایش تولید و عرضه به بازار، فاصله قیمتی کارخانه تا بازار نیز به حداقل خود خواهد رسید. طبیعتا زمانی که عرضه بیشتر و تقاضای کاذب وجود نداشته باشد، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با قیمت فعلی پرتیراژها در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر در گروه محصولات ایران‌خودرو، سمند LX و پژو در محدوده 178 تا 181 میلیون تومان،   پژو 206  تیپ 2 حدود 190 میلیون تا 200 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 در محدوده 242 تا 247 میلیون تومان، پژو پارس LX حدود 246 میلیون تومان و دنا پلاس حدود 298 میلیون تومان قیمت دارند.

وی ادامه داد: در خانواده محصولات سایپا نیز پراید 131 بین 98 تا 102 میلیون تومان، تیبا 2 حدود 125 میلیون تومان و تیبا صندوقدار در محدوده 112 تا 114 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. در مونتاژی‌ها نیز جک S5 اتوماتیک 630 میلیون تومان، هایما S7 مابین 665 میلیون تا 670 میلیون تومان، هیوندا اکسنت حدود 695 میلیون تا 700 میلیون تومان و مزدا 3 تیپ 3 جدید حدود 845 تا 850 میلیون تومان قیمت دارند.

موتمنی در پایان تاکید کرد: البته قیمت و حرف نهایی را مشتری خواهد زد. چنانچه مشتری بیشتر در بازار وقت گذاشته و جست‌وجو کند، امکان دارد با قیمت‌های پایین‌تر  از آنچه که اشاره شد نیز خودرو مورد نظر خود را از بازار خریداری کند.

ارسال نظر