وزیر صنعت معدن و تجارت: سیاست وزارت صنعت رقابتی ساختن خودروسازی است
وزیر صنعت معدن و تجارت: سیاست وزارت صنعت رقابتی ساختن خودروسازی است ۳۰ دی ۱۳۹۹
رقابتی ساختن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت های توانمند در این حوزه
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه رقابتی ساختن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت‌های توانمند در این حوزه است.

به نقل از ایرنا، "علیرضا رزم‌حسینی" امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از نخستین موتور سه سیلندر ملی افزود: سایرخودروسازان با این موتور جدید، می‌توانند با مشارکت در ساخت آن، در چارچوب کاهش ارزبری عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در زمان تحریم ها به ثمر نشسته و نقطه قوت آن به شمار می‌رود و امروز صنایع خودروسازی کشور 80 هزار میلیارد تومان گردش مالی، سهم 12 درصدی اشتعال در حوزه صنعت را برعهده داشته و سهم 2.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی دارند.

وزیر صنعت تصریح کرد: بازار خودروی کشورمان، بازاری انحصاری است و انتظار می‌رود خودروسازان با کاهش هزینه های سربار، افزایش بازدهی و کارایی، بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی جامعه اقدام کنند.

رزم حسینی گفت: مطابق طرح وزارت صنعت، افزایش 50 درصدی میزان تولید خودرو تا پایان خرداد سال 1400 به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش ایرنا، نخستین پیشرانه سه سیلندر گروه صنعتی ایران خودرو، امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نفت، رییس سازمان محیط زیست،  رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مسوولان گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی شد.

کاهش مصرف سوخت به پنج لیتر در هر 100 کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط‌زیست یورو 6، استفاده بهینه از زیرساخت سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از آثار مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی، چهار ویژگی کلی این طرح است.

ارسال نظر