آلودگی هوا، ماندگاری کرونا در محیط را افزایش می‌دهد
آلودگی هوا، ماندگاری کرونا در محیط را افزایش می‌دهد ۱۴ دی ۱۳۹۹
آلودگی هوا مسبب اصلی افزایش مانگاری کرونا
دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به افزایش ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های با هوای آلوده گفت: باید از فعالیت واحدهایی که از مازوت استفاده می‌کنند جلوگیری شود.

 علیرضا سلیمانی با اشاره به اینکه آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در محیط را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در استان بوده‌ایم که این امر نگرانی‌هایی در خصوص حفظ سلامت افرادی که دچار مشکلات قلبی ، تنفسی و ریوی هستند ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آلودگی هوا در ماندگاری ویروس کرونا در محیط  موثر است، در شرایط فعلی احتمال افزایش تعداد بیماران و احتمال افزایش سرعت انتقال این ویروس دور از انتظار نیست.

وی توضیح داد: بر این اساس از گروه‌های حساس جامعه به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و ریوی درخواست می‌شود حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به عدم بارندگی و وزش باد طبیعی به نظر می‌رسد تا پایان هفته شاهد استقرار هوای آلوده در استان باشیم به همین دلیل باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده، تردد وسایل نقلیه دودزا و جلوگیری از فعالیت واحدهایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، صورت بگیرد.

این مسئول در ادامه در پاسخ به اینکه آیا طی هفته‌های گذشته شکل جهش یافته ویروس کرونا به ایران وارد شده، گفت: بنا شده این مساله توسط انجمن ویروس شناسی کشور به دقت بررسی و نتایج قطعی آن اعلام شود.

سلیمانی تاکید کرد: البته بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد شکل جهش یافته که به نام کرونای انگلیسی شناخته شده هنوز به ایران راه نیافته است.

 

ارسال نظر