تعویق مجدد مصوبات مربوط به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده - خودروسازن باز هم از ارایه گواهی اسقاط معاف می شوند؟
تعویق مجدد مصوبات مربوط به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده - خودروسازن باز هم از ارایه گواهی اسقاط معاف می شوند؟ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
فعال شدن لابی خودروسازان
طبق خبرهای رسیده از هیات وزیران حکایت از آن دارد که در استانه سال جدید شمسی و موعد 99/1/1 که خودروسازن موظف به از رده خارج کردن خودروی فرسوده در قبال تولیدات خود خواهند شد، لابی خودروسازان به کار افتاده و در صدد تعویق چندین باره این مصوبه خواهند بود.

طبق خبرهای رسیده از هیات وزیران حکایت از آن دارد که در استانه سال جدید شمسی و موعد 99/1/1 که خودروسازن موظف به از رده خارج کردن خودروی فرسوده در قبال تولیدات خود خواهند شد، لابی خودروسازان به کار افتاده و در صدد تعویق چندین باره این مصوبه خواهندبود.

از سال 1388 و طبق آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، خودروسازان و موتورسیکلت سازان موظف به ارائه گواهی اسقاط به میزان 30% تولید خود بوده اند، که پس از گذشت 10 سال تا کنون اقدام به این مهم ننموده اند.

پس از تصویب ماده 1 مصوبه شماره 62924/ت54522ه مورخ 96/05/24 هیات وزیران که خودروسازان داخلی را موظف می نمود از تاریخ 98/01/01 اقدام به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در قبال تولیدات خود نمایند، هر ساله و قبل از تاریخ اجرای این مصوبه هیات و دولت در اقدامی سوال برانگیز و منفعلانه اقدام به تعویق این مصوبه می نماید.


متاسفانه امسال نیز در آستانه اجرای این مصوبه، خودروسازان از طریق وزیر صمت در حال تهیه پیشنهادی جهت ارائه به هیات دولت و تعویق مجدد این مصوبه هستند.

ارسال نظر