وقتی نماینده مجلس بر ضد هوای پاک و برای منافع خودروسازها یقه می درد!
وقتی نماینده مجلس بر ضد هوای پاک و برای منافع خودروسازها یقه می درد! ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
کارشکنی نماینده مجلس
دیروز و در راستای تصویب قانون هوای پاک، اکبریان نماینده کرج و عضو

روز گذشته و در پی تلاش های بی وقفه فعالان محیط زیستی کشور قانون هوای پاک مجددا با اصلاحاتی از جمله تبصره 3 ذیل ماده 8 این قانون با موضوع اسقاط یک دستگاه خودری فرسوده در ازای تولید 4 دستگاه خودروی تولیدی توسط خودروسازان، به صحن علنی مجلس راه یافت، اما در کمال ناباوری و با اعتراض های اکبریان نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جهت اصلاح مجددا به کمیسیون ارجاع داده شد.

روشن است که این تبصره، زیر لابی سنگین خودروسازان کشور و حمایت بی دریغ اعضای کمیسیون صنایع و مجلس از خودروسازان داخلی باز هم عقیم خواهد ماند.

نکته جالب در طی این سالها یکه تازی خودروسازان و موتورسیکلت سازان در خصوص قانون شکنی، لغو مصوبات و لابی سنگین با وزراء و نمایندگان مجلس در جهت جلوگیری از مصوبات و قوانین جدید در راستای ایجاد محیط زیست سالم است.

وزیر پیشین صمت، جناب آقای شریعتمداری که بی شک یکی از پایه های محکم بی ثباتی فعلی در حوزه های معیشتی و بازار خودروی کشور به حساب می آید، در اظهار نظری جالب در زمان وزارت خود گفته بود که خودروسازان قادر به تحمیل هزینه های اضافی به مشتریان خود در خصوص ارائه یک برگه اسقاط در ازای 4 خودروی تولیدی خود نیستند (هر خودروی تولیدی حدودا 500 هزار تومان)، در حالی که از سال گذشته تا امروز خودروهای داخلی از 40 تا 120 میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند و مسئولین نگران این زیاده خواهی خودروسازان نیستند.

علی ایحال نکته قابل تامل در روز گذشته همراهی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با خودروسازان در راستای لغو مصوبه ای به نفع آسمان آبی و محیط زیست سالم بود، گویی نمایندگان محترم مجلس رسالت اصلی خود را در منافع کوتاه مدت و گذرای خود از یاد برده اند.

ارسال نظر